#421 (O)Inbjudna gäster

Igår natt vaknade jag, antingen undermedvetet av ett ljud eller av en dröm. Men jag hörde i vilket fall plötsligt ett ljud av någon som gick ute i hallen. Jag tänkte att jag kanske inbillade mig, men sen när ytterligare ett ljud kom så väckte jag K och sa att det var något ute i hallen. Sätter mig upp och är på väg ut ur sovrummet, K går före.

Precis när han ska öppna dörren så kommer jag på att hans föräldrar sover över i källaren, och någon utav dem har väl gått upp för att gå på toaletten. Så töntigt. Verkligen yrvaken men halvt kvar i en dröm och har totalt glömt bort att de sov här.

Det sjukaste var, att trots att jag var rädd att någon hade brutit sig in (vilket jag borde ha vaknat av även om de tagit sig in via garaget, som ligger under vårat sovrum), så hade jag världens adrenalinpåslag och var 100% inställd på att rusa ut och bara mangla vem det än var som stod där. Tur för svärfar som bara ville gå och kissa hann jag ju komma på det i tid. :’D

Kommentera

