#388 Sadla om

Det finns många yrken jag skulle vilja testa, även om jag är nöjd med mitt val att bli djursjukskötare. Några yrken jag skulle kunna tänka mig är: flygplansmekaniker, florist, festfixare. Wow många på bokstaven F. Vilket sammanträffande.

Just nu är jag väldigt festlig. Jag ska ordna en baby shower tillsammans med en annan tjej. Jag är sjukt pepp. Det är ju inte meningen att det ska bli ett storslaget dunderparty, men jag vill att det ska bli trevligt, mysigt, minnesvärt och att det ska kännas att det ligger mycket kärlek och eftertanke bakom.

Om det gör. Hela dagen idag har min hjärna jobbat med idéer, spånat på mat, blöjtårta, playlist, handlingslista, gäster, osv osv. Som värsta amerikanska happy-go-luckyfilmen eller nåt. Ah näe men. Det här är inte ens min bästa vän. Men jag tror att tjejen jag samarbetar är hennes.

OCH IGÅR! Igår morse så bara kröp han. Från ingenstans. Han satt på mattan på golvet i sitt rum och fick syn på tornet med ”muggar” som jag byggt upp så kröp han dit. Utan att doppa i magen. Så duktig! Sen har han blandat stilarna lite igår och idag, men snart nog inser han ju vad han lärt sig och drar iväg.

Han pillar bland DVD:skivorna och jag säger nej, han fortsätter, jag säger nej och han blir arg och låtsas gråta. Jag försöker distrahera med något annat men det är svårt att vara mer intressant än det han inte får ha… Någon annan som har märkt det? Det här med att byta blöja går ju inte heller. Jag har gått över till byxblöjor dagtid nu, vilket har förenklat (speedat up) momentet lite. De satt inget bra i början när han inte fyllde ut dem ordentligt men nu är det bättre. På morgonen när han tömmer hela blåsan efter välling och allt vad det är så skulle dock inte en byxis räcka så han har vanlig tejpblöja under natten.

Nähe. Då tror jag att det är dags för mig och svansen att varva ner. God natt.

3 reaktioner på ”#388 Sadla om

  1. Varför just mekaniker för flygplan? 😛

    Jag kommer säkert att byta yrke då jag är så jädra rastlös. Skulle verkligen vilja bli egen företagare, men jag är ju ganska feg också så det lär dröja.

    Gilla

    1. Jag är egentligen ganska flygrädd men jag tycker det är coolt med motorer, och det vore rätt mäktigt med stora flygplan^^ Jag har ingen aning om hur jag kom på det en gång i tiden, jag har aldrig meckat i mitt liv 😛
      Vad vill du driva för verksamhet då?

      Gilla

  2. Men om det är storleken på motorer så skulle jag rekommendera båtar. Kanske inte riktigt lika fränt som flygplan, men gigantiska.

    Jag vet inte riktigt, går och klurar på det. Skulle nog gärna egentligen odla något eller bygga katt-träd. Hade varit lite enklare om man varit veterinär. Annars får jag väl utbilda mig till hundfysiolog och ha en rehab hemma på gården..

    Gilla

Lämna en kommentar